laupäev, 17. september 2011

Kas võrgupõhised mängumaailmad kaotavad raha?


MMO tüüpi võrgumängumaailmad teenisid 2010. aastal 1,58 miljardit dollarit. See on muljetavaldav number, teisalt kahaneb liitumistelt teenitu kasv protsentuaalselt. See oli 2008. aastal 21,6%, 2009. a vaid 10% ja mullu kõigest 5%.  Uuringufirma Screen Digest ennustab, et see trend on langusteel ja kukub 2015. aastaks 1,33 miljardi dollarini, vahendab Eurogamer. Selline sündmuste käik on tegelikult igati loogiline, kuna järjest suurem osa MMO-dest ei nõua enam liitumist, kasumit teenitakse mängukoopiate müügi asemel mängusisestelt tehingutelt (müügiks lähevad nii esemed, loodavad karakterid, avastatavad piirkonnad kui ka missioonid). 

Mainitud mikrokaubanduse mudelit toetavate MMO-de avangu tegi "Dungeons & Dragons Online", millele järgnesid "The Lord of the Rings Online", "Champions Online" ja "Age of Conan". Väga tõenäoliselt päästetakse vabaks ka "Star Trek Online". Tasulised MMO-d nagu "World of WarCraft" ja "Rift" ei pruugi uuringu põhjal sellest muidugi kaotada, aga täistasuline võrgurollikas muutub lähiajal siiski pigem erandlikuks kui reegliks.

Mikrokaubanduse edukuse poolt räägib ka see, et tootjad teenisid 2010. aastal free-to-play-rollikates mängusiseste tehingutega 1,33 miljardit dollarit, ehk 24% rohkem kui 2009. aastal. Uudist ilmestab  veel ilmumata "PlanetSide 2", mille autorid katsetavad kohe tasuta mudeliga, uskudes, et tasuliste MMO-de aeg on lõpule jõudnud.

Kaader MMO-st Lord of the Rings Online.

1 kommentaar:

  1. Promo Online via Agen Poker Live Sverdlovsk oblast Situs www.rusiapoker.pw Melalui Bank Internasional Indonesia Syariah Kode Bank 017.

    VastaKustuta

Avalda julgelt arvamust!