kolmapäev, 5. oktoober 2011

Demons Souls - aasta hiljem


Ma mängin ikka veel PS3-e selle põlvkonna üht ränkraskemat ja struktuurilt keerulist rollimängu Demons Souls. Miks? Sest ma ei ole sellest tüdinenud. Mingil momendil sain ma üle kogu kadalipu alistamise kaifist (siis kui käed värisemise lõpetasid ja süda uuesti rütmi läks) ja otsustasin teisele ringile minna, aga sellest sai ühtlasi ka uus ring mitme uue tegelasklassiga. Sest teisel korral (new game +) on Demons Souls oluliselt vastikum ning sõltuvalt mitmetest nüanssidest (näiteks maailma ning karakteri staatus) võib olla lausa talumatult keeruline. Kõik tapab sind veel kiiremini ning efektiivsemalt kui esimesel korral ja kahjuks on nüüd kadunud selle mänguga vaid esimesel korral kaasas käiv unikaalne hirm, salapära selle ees, mis sulle saatuslikuks võib saada. Nüüd kardad sa lihtsalt surma saada, selle asemel, et karta kõike. Hämmastaval moel leian ma ikka veel salapaikasid ja nurgakesi kuhu kunagi varem sattunud ei ole - hiljuti avanes minu ees peale ligikaudu 100. tundi mänguaega Boletaria 1-1 leveli alguses, vasakul müüri ääres asuv metallvärav, mille taga on palju nodi pluss terve kamp musti fantoome, kes mulle sel korral siiski peale astuda ei suutnud. Pluss 1-1 kaljuserva ääres, kus kaks draakonit peesitasid, on nüüd puhas plats, mis võimaldab mõned esemed üles korjata, ilma et sinust pajapraad saaks. Üldiselt ma ei progresseeru väga hästi, sest mu karakteri build on veidi sassi läinud, rääkimata sellest, et False King eelmisel ringil lahingute ajal mind umbes viie soul leveli jagu vaesemaks muutis. Ma üritasin jagada karakteristika maagia ning mõõgakeerutamise vahel ja palun väga, nüüd tasub see ennast kurjalt kätte. Seitsme ametiga kaasneb siin kaheksas, surm. 
 
 
Nii et seetõttu lõin ma veel kaks toorest karakterit, üks hunter ja teine thief. Hunter on algusest peale osav vibuga, aga mitte nii mugav kaugvõitleja kui royal. Thief, kui tal õnnestub vastase seljatagune hõivata, bäkkstääbib ka kurjemad tegelased ühe laksuga pikali. See on küll rohkem katsetamine, testimine, kuidas miski töötab, mitte kindel soov veelkord lõpuni jõuda, sest aeg on liiga kallis vara ja mängude läbimine arvustuste kirjutamise tarbeks võtab korralikult aega. Miski selles maailmas meelitab aga tagasi. Ehk on see keskaegne losside-kindluste-rüütlite vibratsioon, ehk lootus midagi uut leida või näha. Ja see ei ole ka tühipaljas lootus. Demons Souls ei selgita oma queste ega saladusi sulle peaaegu kunagi. Ta ei loo isegi vastavat tekstipõhist kirjet, et mine sinna ja tee nüüd seda. Kui missioon on saadaval, siis sa kohtad seda keskkonnas, näiteks abi vajava tegelasena ja pead ise katsetama. Kuidas see töötab, kuidas questini üldse jõuda, millised on selle tagajärjed ning mõju maailmale, kuidas midagi saavutada, see kõik on puhas folkloor - teadmised kuuluvad siin mitte questiraamatule vaid kogenud mängurite kommuunile, kes tarkusi edasi annavad, strateegiaid soovitavad ja julgustavad. Demons Souls läheb siin elamusena rollika raamidest kohati ikka täiesti välja ja mulle see meeldib. Kui ma mängin mängu veebis surfates edasi. 

Mõningaid soovitusi julgele algajale

Kui sul on plaanis Demons Souls soetada, siis pea silmas, et see on algaja ja ka keskmise mänguri jaoks eriti karm ja ebaõiglasena tunduv mäng. Selle karmid küljed? Esialgu salvestada ei saa, et mingi chekpoint tekitada, pead sa a) avama salakäike-kiirteid maailmas või b) alistama esimese bossi. Kui sa sured, siis alustad mängu algusest peale, kõik vastased ilmuvad uuesti lahinguväljale, mõned lõksud toimivad ainult ühel korral, mõned ilmuvad uuesti. Vastaste alistamisel teenid sa hingesid, mis on selle mängu kogemuspunktid. Nende abil käib karakteriarendus. Enne esimese bossi alistamist sa seda paraku teha ei saa. Küll on võimalik kasutada leitud esemeid, mis aitavad sul tugevamaks muutuda. Vargasõrmus (Thief ring näiteks, muudab vastaste nägemisraadiuse väiksemaks - see tähendab sulle ei lennata suure kambaga kuklasse). 
 
 
Kui sa sured, siis on sellel mitu hirmutavat tagajärge. Esiteks alustad sa alati piirkonna algusest. Teiseks võetakse sinult kõik kogutud hinged. Kui sul õnnestub teisel korral oma surmapaika jõuda, saad need tagasi, kui sured uuesti, on kogu tegelase arendamiseks ja kauplemiseks vajalik nodi läinud. Kolmandaks kaotad sa keha ja tegutsed edasi hingena, see tähendab seda, et sa muutud veelgi nõrgemaks ja su eluriba kahaneb 50%-le. Karm. Level 1-1 sisaldab olulist sõrmust nimega Cling Ring, mis aitab su eluribal 75%-le laieneda. Soovitav klass algajate jaoks on Royal ja selle Soul Arrow spell, mis võimaldab vastaseid distantsilt maha võtta. Vähemalt avatud aladel. Kitsastes ruumides võib selle castimine olla viimane tegu, mille sa korda saadad, siin hoia mingi terariist valmis. Mida veel soovitada? Liigu tasa ja targu, jälgi pidevalt ümbrust. Kiirustamine ja paanitsemine tähendab surma. Hoia kilp vastaste lähenedes üleval. Isegi siis kui paistab, et nende rünnakud sellest läbi murravad. See võib äkksurma ära hoida. Sügavat kähisevat hingamist kuuldes lase heaga jalga või lähene väga ettevaatlikult, tegu on ilmselt vastasega, kes iseäranis sinu sisikonna nägemisest huvitatud. Siin leidub selliseid olendeid, keda sa esimesel mängukorral isegi mitte tülitada ei soovi. Draakonid? Unusta ära. Loe kaasmängurite poolt põrandale ning maapinnale jäetud vihjeid (see on võrgumängu funktsioon, vihjed ilmuvad punase kumava tekstina), arvesta sellega, et siin võib olla ka selliseid, mille järgimine hukatust tähendab. Jäta ise oma kogemustel põhinevaid vihjeid. Kui kirjas on, et mingit ala algajal külastada ei tasu, siis võib oletada, et see nii ka on. Üldiselt tasub siin kõike karta ja ebausaldada, suurel hulgal raviesemeid kaasas kanda ning tulepomme või tärpentiini vaid esimese bossi tarbeks säästa. 

Nii et see on puhas närvide ja kannatlikkuse mäng, väga harva täiesti ebaõiglane, aga ebaõiglus on ka väga suhtleline mõiste. Kui sind 40. minuti eluspüsimise järel, bossini jõudes sekundiga laiaks litsutakse, siis kuidas seda nimetada? Parimal juhul heaks õppetunniks.   

Siin on metsikul hulgal vajalikku ja kohati matemaatilist infot edasijõudnutele:

3 kommentaari:

  1. Promo Bonus via Bandar Ceme Online Tula oblast Situs www.pokerrusia.net Melalui Bank CIMB Niaga Syariah Kode Bank 023.

    VastaKustuta
  2. agen sabung ayam terbaik di indonesia dengan bonus tergila hanya di www.bolavita.site

    VastaKustuta

Avalda julgelt arvamust!