esmaspäev, 22. august 2011

Final Fantasy XIII-2 ehk mida me kõige rohkem ootame ja kardame


Alustama peaks vist sellest, et Final Fantasy XIII ei täitnud sugugi kõigi FF sarjaga tuttavate ootusi, vastupidiselt, suur hulk uuendusi kippusid mängu oma tavapärasest elemendist ikka täiesti armetult välja kiskuma. Ma mäletan esimest ehmatust, kui koridorid kaardil jäid ka kümnendal mängutunnil endiselt koridorideks (üksikute kõrvalteedega) ja võitlust kandavaks tegevuseks oli paari ekraanil veikleva andmeriba jälgimine. Mingil määral leevendas šokki graafiline suurejoonelisus, tõeliselt ülbelt lavastatud filmilõigud ning mingil määral terav dialoog, aga see viimane vajus ühes paljulubava looga mängu lõpuosas ka kokku nagu telk, millele on tonn kruusa peale kallatud. Finaal ise, tõsi küll, oli nukker ja suurejooneline. Veel muutusid häirivaks metsik leveligrind mängu lõpuosas, kus bosside juures edukas olemiseks lihtsalt tuli teatud areng läbi teha.

Armastusest sarja vastu (ja mängimise ajal pidevalt heldusega kümnendat osa meenutades) sai umbes 60 tundi aega sisse investeeritud ja kogu see trall lõpuni läbi tehtud, ühes lõviosa valikuliste bossidega. Isegi rahulolevalt mõmisedes. Aga edasi... Kas ma jaksaksin veel 60 tundi sama teha? Kas lugeja jaksaks?

Mida siis Final Fantasy XIII-2 tegema peaks, et mind ja tuhadeid mängureid rahuloluga täita? Esiteks, auto-battle nupp võiks isegi alles jääda, see võib olla kasutaja valik, on või off, aga eriti ta ei häiri. Tasemed tuleks muuta avatuks või vähemalt avatumaks. Ja ma ei usu, et leiduks kedagi, kes oleks hüsteeriliselt vaimustunud sellest, kui Square Enix korraldab ühe suure sündmuskohtade taastootmise ja uuendamise (Gran Pulse jäägugi positiivseks meenutuseks XIII osa ainsast avatud osast, korrata pole seda tarvis). Kui neid kolme punkti jälgitaks (ja miks nad ei peaks, kommuun on sel moel foorumites kuid järjest karjunud), siis võiks Final Fantasy XIII-2 olla edukam mäng kui selle esimene osa. See oleks juba omaette märk paremast tulevikust, sest minu mäletamist mööda oli Final Fantasy X-2 hea, aga sellest hoolimata kümnenda osa kõrval kahvatu seiklus.

Moogle tuleb mängu siis, kui nodi korjatakse sealt, kuhu jalgsi ligi ei pääse.


1 kommentaar:

  1. Cashback dengan Agen QQ Kyu-Kyu Sakha republic Situs www.pokerusia.org Melalui Bank Danamon Indonesia Syariah Kode Bank 012.

    VastaKustuta

Avalda julgelt arvamust!