Samal ajal kui moodne mängumaailm (ja eks ma isegi pisut) ootas
põnevusega Destiny reliisi, mängisin mina paar aastat vana jõlevara
ZombiU, mis on Wii U ekslusiivmäng.
Eksklusiivne on ZombiU ka selles mõttes, et survival horror on
žanrina alles veel žanrinimetuses, mängusiseselt tähendab see
tihti vaid padutulistamist (masendavalt keskpärane ning märulist
üleküllastunud Resident Evil 6, sinu poole vaatavad altkulmu
ilmselt kõik sarja austajad) ning käehoidmist.
Zombi U on survival horror nii planeerimispõhiselt kui oma vigade
ning kohmakuse poolest. Esiteks kehtivad siin kõik need reeglid, mis
ellujäämisõudukad pingeliseks muudavad: suhteliselt kesiselt
laskemoona, ootamatud olukorrad, kus vastased su järsku oma hulga
alla matavad, alatine järgmise sammu hoolikas planeerimine ning
tasapisi edasi liikumine vahelduvalt pideva paanilise taganemisega.
Huvitaval kombel tekitatakse siin mängurist mõistlikult vähe
hoolides realistlik oht isegi ajaks, mil sa oma inventari sirvid või
mõnes kapis tuhnid. Nagu mängus Demons Souls, mängumaailm ei peatu
sel hetkel, sulle võidakse ootamatult ligi hiilida (need hetked ei
ole kunagi skripteeritud, nii et tavaliselt oled sa ise süüdi kui
vastaste keskel seljakotti korrastama asud). Puldi ekraanil on 6
quickslotti, mis peaksid igasse lahinguolukorda minnes alati täidetud
olema ning seljakotis sorimine võiks toimuda kas turvamajas või
vähemalt paigas, kus radar lähedalkondavaid vastaseid üles ei
korja.
Kohmakus lisab oma noodi. Relvadega peab sihtima käsitsi ja
analoogkangide opereerimise ajal on sihik piisavalt ujuv ning
vastased piisavalt kärmed, et mitu lasku mööda tulistada. Mängu
jooksul kümneid. Isegi sadu? Mina eelistasin tihti püstolitele
kriketikurikat, molotovi kokteile ja maamiine. Suurema tulejõu ning
laskeulatuse-alaga relvad, nagu nt kaheraudne, tabavad, tõsi küll,
lähedalt peaaegu alati kümnesse. Samuti on päris mugav eemalt
(neil üksikutel hetkedel kui Zombi U seda võimaldab) läbi vibu-
või snaiperpüssi teleskoopsihiku üksikuid paigalpassivaid
vastaseid noppida.
Postitiivse nükkena pakub ZombiU harva üle mänguri
ehmatamisega. Kriiskav õudus laias laastus pole ehk isegi õige
mängu atmosfääri kirjeldamaks: pinget tekitatakse pigem sellega,
mis järgmise nurga taga oodata võib. Tavaliselt ei oota seal miski,
peale paari lagunenud koolnu, aga kui ootab (näiteks üks kõhe
stseenike lasteaia keldris), siis võib see sama hästi mängurile
hirmust kriiskamist ja haledat ning kiiret otsa tähendada. Outlasti
kõheduseni siin siiski ei jõuta.
ZombiU tavamängurežiimis saab hukkunud mängurist zombi ning
tema rolli võtab alati üle uus karakter, kellel lasub kohustus
eelkäija eluküünal kustutada, tema inventar puhtaks teha ja ise
paremini üritada. Hordide keskelt oma aegunud, ilastava ning
jõriseva alter ego leidmine mõjub kibemagusa pöördena ja muudab
mänguelamuse ainulaadseks. Veelgi omanäolisem, kuigi mitte
originaalne (Demons Souls ja Dark Souls juba tegid seda) on fakt, et
kui sa suremise järel oma zombi-minani ei jõua ja uuesti sured,
siis kaotad sa kõik inventaris olnud esemed, isegi relvad. Ja see on
löök (sa leiad õnneks uusi ja saad ka vanu oma algupärastest
kohtadest leida). Soulside mõjutuseks saab lugeda ka võimalust
keskkonda sümbolisõnumeid jätta, aga seda elementi pole mängurid
väga tihti kasutanud ja ei saa öelda, et mul oleks, erinevalt
Soulsidest, neist kunagi ka abi olnud.
Kontrolleril on mitu lisaotstarvet. See on Wii U kontroller, eks,
sellel peab neid lihtsalt olema. See näitab kaarti, töötab lisaks
skänneri, muukraua ja inventarina. Samuti saab selle läbi sihtida
kohtrelvi, mis on kasutusmugavuselt nõrgim lüli, kasutada
teleskoopsihikuga tulerauda või mängu edenedes teatud
elektroonilisi lukke avada.
Kui ca 12-14 tundi vältav stoori läbitud, jääb üle kas
kohalikku ühismängu proovida (häbiasi, et nii suure potentsiaaliga
teosel ühismadin või vähemalt hordikaristamine puudub) või
survivor mode käsile võtta. Esimest ma paraku proovida ei saanud,
seetõttu ma seda hindesse ei seo. Survivor mode on täielik
hardkoor, mille suudavad lõpetada vaid üksikud vaprad. Siin on su
tegelasekujul vaid üks elu, vastased nõuavad tublisti rohkem
materdamist kui normali esimesel astmel, kahest keerulisemast ning
igasugused pisiasjad võivad kiiremini saatuslikuks saada kui sa
ZombiU öelda jõuad. Minu esimene hardkoorkarakter püsis elus pool
tundi ja saatuslikuks sai konflikt üksiku (!) zombiga. 30 minutit ja
ma polnud veel õieti alustanudki. Siiski leidsin ma Miiverse
foorumis vähemalt ühe kodaniku, kes väitis, et tema on selle
põrguliku teekonna läbinud. Ekraanitõmmist tõenditega tal, tõsi,
jagada ei olnud.
ZombiU on niisiis keeruline tegelane. Wii U eksklusiivina selline
mäng, mida sa konsooli omades kindlasti mängima pead. Seda enam, et
Amazon.co.uk saidil müüdi seda veel paar nädalat tagasi ca 12 euro
eest Kui tuled mõne uuema konsooli pardalt, siis võid lihtsalt
arvestada tagasihoidlikuma graafikaga (mis pole sugugi kole, ent ka
mitte erakordselt terav ning detailne) ning sellega, et esimesed paar
tundi võib Wii U originaalpult tegelase juhtimiseks ikka päris
kohmakas tunduda.
8/10
Judi Gratis via Dealer Capsa Online Arkhangelsk Region Capital Situs www.rusiapoker.net Melalui Bank Bumi Arta Kode Bank 077.
VastaKustuta