Remedy tegi Max Payne valmis ning andis
järjega mõõtmeid juurde, Rockstar teeb temast tõelise staari. See
on mäng, mida te maha magada ei taha.
Max Payne, vananev eksvõmm, kes
traagilistel asjaoludel oma naise ja lapse kaotanud, tegeleb
näiliselt igavavõitu turvatööga Sao Paulos, olles suurema osa
ajast, nii tööl kui tööväliselt, maani täis. Ta joob (kõike,
mil alkoholikraad sees) enda lõputut valu surnuks ning ootab samal
ajal surma, mis ei kipu tema juurde kiirustama, õrritab vaid. Maxi
mürgine kommentaar saadab kogu mängu, olles sel korral, lisaks
kõnekujundirohkusele ka rängalt irooniline. Mehe terav keel ei
säästa kedagi, eriti aga teda ennast. Ja sellise loovestmisega
kaasneb murtud mehe vastu sümpaatia tekkimine ning see teeb Paynest
ühe silmapaistvaima märulitegelase üldse. Isegi tavalised
olukorrad (tulevahetus üksikute vastastega suletud ruumis, mis võiks
teostuses väga lame välja kukkuda) saavad sel moel oma näo, kui
meile selgitatakse pidevalt, miks, mis ja kus toimub. See tähendab
ühtlasi seda, et esimest korda sarja ajaloos on looliin jälgitav.
Seda ei söödeta teelusikaga ette, aga vahepeal antakse mõista, mis
üht või teist huvigruppi motiveerib. Esimest ja teist osa pidi
kordi läbima, et aru saada, kes keda reetis, kes kelle poolel
mängis. Lõpuks olid need kaks looliselt parajad sasipuntrad.
Payne jahmatav ning vägivallast kirev
teekond (kuulid purustavad kehasid, veri pritsib kuuliakudest, näod
muutuvad tuleturmas lömastatud veretompudeks) on täis unustamatuid,
vahepeal jahmatavalt hirmutavaid momente, mida segavad üksikud
sissepõimitud klisheed, kuid isegi tagasihoidlikumad hetked jäävad
veidral moel kummitama. Juba esimeste peatükkide ajal viskub Max
rõdudelt alla, ripub helikopterite küljes, tulistab snaiperrelvast
ja vaatemäng ise ei jää oluliselt Uncharted-i sarjast maha. Mulje
loomiseks, kasutatakse, tõsi küll, rohkesti ettevalmistatud stseene
ja alasid, kus peale sihiku ei lubata midagi muud kontrollida, aga
see on vaatemängu huvides andestatav. Just siis, kui teos näib
keskpaiga eel veidi liiga üht jalga sammuvat, üllatatakse meid
taas, tõmmatakse tempo maha ja hakatakse pinget kruvima,
jutustatakse mõni lühike kõrvalliin. Suurepärane. Veidral moel ei
häiri isegi koomiksiribade puudumine (vahelõigud on sel korral vaid
mootoril, need peatuvad küll viivuks stoppkaadriks, et kohe järkuda,
ning sisaldavad tegevuse taustal kirjutatud kujul üksikud märksõnu
ning olulisi lausekatkeid), tundub lausa, et teisiti oleks vale ja
vanamoodne.
Lõviosa teekonnast moodustab väga
erinevates olukordades (tagaajamine mootorpaatidel, bussisõit,
hoonesse tungiv eriüksus, tulekahi ja nii edasi) vastaste pihta
tulistamine, mille teeb omakorda huvitamaks bullet time, mis tähendab
mõneks momendiks aegluubis relvaballetti, eelist vastaste ees.
Sellele on lisatud varjumissüsteem, mis kipub paraku esimest üle
trumpama, sest kummalisel moel ei tähenda slo-mo alati seda, et sa
karistamatult tegutseda saaksid. Suure hulga vastaste hulka hüppamine
on tavaliselt enesetapp, samas kus kaabakaid saab seina varjust lausa
karistamatult noppida. Mõistlik oleks neid kaht eelist omavahel
kombineerida, ent avastasin siiski häirivalt tihti, et mängu
leivanumbri asemel otsustasin korduvalt passiivsema lähenemisviisi
kasuks. See on kahtlemata mõttekoht, sest bullet time on üks saaga
nimisõnadest, võimalik, et see kõige olulisem üldse. Ühtlasi
kaasnevad tolle aegluubis liuglemisega ka üksikud kaameraprobleemid,
mil mõnes nurgas näiteks vaateväli varjatuks osutub või siis ei
paista sihikutäpp ekraanil toimuvast graafikamelust lihtsalt välja,
nii et tulistada tuleb huupi. Need hetked on õnneks harvad, ent iga
selline veake aitab veidi elamust lõhkuda. Veidrad on ka harvad
apsud, mis audio aeg-ajalt kaotavad ning ekraanil su enne uude
piirkonda lülitamist vana enneaegselt maha laevad (järele jäävad
vaid tekstuurideta „kohanäitajad“).
Tulistamist leevendavad tasemetelt
leitavad asitõendid, mis aitavad samuti loo osas vihjeid jagada ning
mitte väga nutikalt peidetud (ehk ka seetõttu, et alad, millel
seigeldakse, ei ole suurem osa ajast kuigi avarad) kuldsed relvaosad,
turismimagnetid ning medalid, mida jagatakse erinevate relvade
otstarbeka kasutamise, trikkide ning täpsustabamuste eest.
Veel! Audiokasutus kipub lausa
meeleheitlikult autahvlile eeskujuks. Ma pole tükil ajal oma
kõlarikomplekti eest tänulik olla saanud, aga peatükk number kaks
murdis selle seina. Ööklubisse sisenedes lööb ooteruumides sügav
huugav, mõmisev bass krohvi seintelt lahti ning diskosaali sisenedes
sekkuvad muud sagedused. Linnadžungel kisendab nagu verejanuline
ürgloom. See hetk on peaaegu unustamatu. Nagu ka bullet time
saatjad, aeglustatud lasud ning padrunikestade „loksuv“
väljutamine relvast, vastaste oiged ning grotseksed vihakarjed. Ja
see ei jää ainsaks korraks, sest heliriba rabab veel ja veel
erinevate muusikapalade ning hetkedega, kus emotsiooni antakse
kõlarite kaudu sama palju edasi kui ekraanil. Ilu käib ka kõrvade
kadu!
Umbes 10-12 tundi kestev üksikmäng ei
tähenda elamuse järsku lõppu. Siin on ridamisi erinevaid
mänguviise: punktide teenimine lootasemetel, New York Minute, kus
sul on tasemete läbimiseks üks minut ning aega teenitakse juurde
alistatud vastastelt, New York Minute Hardcore ning muidugi suur hulk
erinevaid ühismänguviise, millest üllatavam Gang Wars. See on
loopõhine madin16 mängija jaoks, koosnedes tasemetest, millel
erinevad eesmärgid. Ühismäng ise millegi väga uuega ei üllata,
aga ka siin on olemas medalid, ridamisi lisamaterjali
väljateenimiseks ning veidi harjumist vajav bullet time, mis
käivitub vaid siis kui mängurid üksteise vaateväljas ning
läheduses on.
Rockstar on peaaegu kümnesse tabanud.
Ühekordse keskpärase toote asemel on siin hästi läbi mõeldud,
tegevustest paks pakett, mille juurde saab (ning lausa tuleb) tagasi
tulla, sest isegi üksikmäng on mitut läbimiskorda väärt. Näidake
seda kasvõi oma mänguskeptikutest sõpradele, et nad saaksid aimu –
loovestmine videomängus on võimalik ning seda on tagatipuks
võimalik väga soliidselt teha.
Hinne 9/10
Arvustatud versioon: PS3
Pasang Gratis di Dealer Ceme Angarsk Situs www.rusiapoker.com Melalui Bank Woori Indonesia Kode Bank 069
VastaKustuta